سوکت شارژر

| گروه سخت افزاری پرسه برد، ارائه دهنده انواع سوکت شارژر و سایر قطعات لپ تاپ |

سوکت شارژ، جک پاور لپ تاپ، یک کانکتور الکتریکی است که وظیفه تامین جریان برق مستقیم برای لپ تاپ را بر عهده دارد . کانکتورهای DC ، از استانداردها و ابعاد مختلفی برخوردارند، بنابراین نمی توان DC Power Jack یک لپ تاپ را با سوکت شارژ لپ تاپ های غیر مشابه جایگزین نمود.

نشانه های بروز اشکال در سوکت شارژ لپ تاپ:

اتصالی جریان برق

اگر لپ تاپ شما صرفا با انرژی ذخیره شده در باتری، قادر به تامین انرژی لپ تاپ است یا در حین اتصال به جریان برق شهری ناگهان لپ تاپ خاموش می شود یا به طور کلی روشن نمی شود، به سلامت جک پاور شک کنید. یک جک برق سالم، قادر به تامین انرژی به صورت ثابت است. یعنی اگر جریان برق قطع و وصل می شود یا برای برقراری اتصال باید سر سیم شارژر لپ تاپ را مرتبا جا به جا نمایید تا جریان برق برقرار شود بهتر است به فکر چک کردن سلامتی جک پاور خود باشید.

باتری لپ تاپ شارژ نمی شود

حتی اگر جک برق شما هیچ نشانه مشابهی با اتصالی نداشته باشد نیز ممکن است دچار مشکل شده باشد. اگر جریان برق ورودی به لپ تاپ شما ، ثابت باشد ، باید ظرفیت باتری لپ تاپ ، در مدت زمان مشخصی کامل شود. البته اگر از سلامت باتری لپ تاپ خود اطمینان دارید. در این صورت عدم شارژ باتری به معنای عدم تبدیل جریان برق به جریان مناسب شارژ کردن باتری است.

جریان برق تنها در یک زاویه خاص برقرار می شود

زمانی که جک برق شما در جای خود سست می شود، ممکن است از جای خود جا به جا شود. در نتیجه برای برقراری ارتباط بین سیم شارژر و جک پاور باید زاویه سر شارژر را تغییر دهید. این کار موجب وارد شدن فشار به کابل شارژر و سوکت شارژ لپ تاپ شما می شود. و می تواند موجب وارد شدن آسیب به هر دو این بخش ها گردد.

باز کردن چت
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟